Sør-Trøndelag Bygdekvinnelag

Engelsåsen Gård, Bratsberg.

Frank måtte vær litt strengt med damene for å holde tidsplan.

Liv Grøtte informert fra Sentral styret om bl.a kvinner UT prosjekt.

Gunn Jorunn fra sentral styret fortalt om NORSK TRADISJONSMAT

May Lehn Dragsten holdt en fin sang innslag

Wenche den "uforusigbare"med strekken som skal binder oss sammen

Ingvild Espelin fra Selbu Spinneri holdt en interessant foredrag

Laila Iren Veie var opp på Talestolen

Tyske spader laget et historisk gelender

Tove og Bente 2 ny styremedlemmer

Jo Gabriel er Sør-Trøndelag Bygdeungdomslags representativ i vårt styret

Bratsberg Bygdekvinnelag hadde laget mange gode kaker til kaffe

Debbie og Reidun fikk fine takkegaver, da det gikk ut av styret på årsmøte. Blomster og en nydelig sitteunderlag laget lokalt. Jervanull bruker den"ubrukelig ulla" vi hørte om fra Selbu Spinneri.

Tove fra Bratsberg vant vervepremier, en anleggs gartner.

ÅRSMØTE SØR-TRØNDELAG BYGDEKVINNELAG 2017

Sør-Trøndelag Bygdekvinnelag gjennomført et vellykket Årsmøte på Engelsåsen Gård, Bratsberg lørdag 4 mars. Med over 40 deltagerne var det mange forskjellige tanker og meninger som kom frem og det var samlet inn over kr.4000 i loddsalg som gikk til Norges Bygdekvinnelag sitt prosjekt i Mosambik.

Idag 4.mars 2017 avholdt Sør-Trøndelag Bygdekvinnelag sitt 89 årsmøte på historiske Engelsåsen Gård i Bratsberg!

Bratsberg Bygdekvinnelag var teknisk arrangør og vertskap, og det ble gjennomført i god bygdekvinnestil - høy kvalitet og intimt!

Takk til Debbie Spets, nestleder i 6 år, for din innsats og engasjement. Du er en stor ressurs!
Takk også til Reidun Nilsen for ditt engasjement i 2 år. Du er tøff og utfordrer deg selv hele tiden og stiller alltid opp!

En spesiell takk til møteleder Frank Røym fra Sør-Trøndelag Bondelag som har representert i vårt styre. Du er virkelig modig og tøff som tok utfordringen! Du var først den eneste hanen i korga vår - til Jo Gabriel dukket opp - og din innsats bidro til en glimrende ledelse, dog noe streng men du fikk fart på oss!

Og takk til Jo Gabriel Grøtan! Uten ungdommen fra Sør-Trøndelag Bygdeungdomslag ville neppe den tekniske gjennomføringen gått så "smurt". Også han representert i vårt styre.
Takk for bildepresentasjonen du laget for oss!

Vi må også takke Gunn Jorun Sørum og Liv Grøtte fra Norges Bygdekvinnelag for inspirerende nytt fra sentralstyret. Liv utførte presentasjonen meget glimrende - til tross for knapp tid. Dette må bare bli et spennende og meningsfylt år!

Mer her om KvinnerUT prosjekt.

Selbu Spinneri holdt et spennde foredrag om norsk ull - ren folkeopplysning som var en vekker for oss forbrukere og de blant oss som er sauebønder! Bravo!

Tusen hjertelig takk til årsmøtet for tilliten dere viste styret og for gode konstruktive innspill! Det er helt nødvendig og avgjørende med et aktivt årsmøte for å utvikle oss videre til å bli bedre!

Til slutt det det nye fylkesstyret:
Wenche Wulff Rønning, gjenvalgt som leder - Singsås BK
Ingegjerd Opland, ny nestleder, ikke på valg - Byneset BK
Unni Raphaug, ikke på valg - Soknedal BK
Tove Bjørseth, styremedlem -  Bratsberg BK
Bente Bø, styremedlem, ny - Nes/Oksvoll BK

Varamedlemmer til styret:
Randi Horvli, 1.vara - Oppdal BK
Astrid Fagerholdt, 2.vara - Børsa/Viggja BK (ny)
Anette Kerber, 3.vara - Selbu BK (ny)

Gratulerer nye med tillitsverv i STBK!
Motto: Strækken i bygda vår!