Telemark Bygdekvinnelag

Morten Nystad Eiger av Siljanhjort

Telemark Bondelag Turid Stalsberg

Årsmøte 2023 i Siljan

Det var glatt og litt surt når vi kom til Siljan den 11 mars, men når vi kom inn dørene blei vi møtte av latter og smil. Og kulden ute blei fort glemt. Snart var det frokost og årsmøte kunne starte.

Telemark er et sort fylke og med lag som er langt unna er det nydelig å komme til en fargerik og nydelig frokost på Siljanhjort. Den bestod av ost, syltetøy, smør, tomat, agurk, speket hjortelår og mye mer. Siljanhort blei startet opp i 2004 og de har fine områder rundt gården slik at hjorten skal ha et godt område å bevege seg på og kan leve mest mulig naturlig. Dyren skal ha det godt og rolig miljø for å trives pest.

Se den blunker til deg

Etter frokosten bli vi ønsket velkommen av Hanne Marie Richenberg leder for Siljan Bygdekvinnelag, Morten Nystad eigar og driver av Siljanhjort og Ordføreren Kjell A, Sølverød. Ordføraren Kjell A, Sølverød fortale kån om sin kommune og Morten Nystad om sin bedrift. Senere på dagen skal vi få vite enda mer og møte hjorten. Men nå må møte begynne og strikke pinnene går hurtig blant bygdekvinnene.

Alle følger godt med

Det var en fin dialog gjennom hele møtet, og det kom frem mange gode innspill som skal tas med videre. Vi i styret ønsker en åpen dialog mellom lagene og fylketstyret.
Vi fikk servert en god lunsj og kake gjennom årsmøte. En må jo ha lit påfyll av energi for å ha et klart hode. Får Norges Bygdekvinnelag kom Sanne Røhr og frå Telemark Bondelag kom Turid Stalsberg. Begge kom med en hilsen og fortalte litt om hva de jobber med. videre 2023.

Etter flere gode år i styret jeg A. Mette Bøe av som leder. Takk for mange gode år med en fantastisk innsats. Det var ikkje bar A. Mette som trakk seg men også Gunlaug Bergstøl Kiland gjekk av som sekretær og Eva Greivstad i valgkomiteen. Takk til god innsats til dere begge. Og som ny leder for Telemark Bygdekvinnelag er Laila Glittenberg Moen. Gratulere så mye.

A.Mette BøeGunlaugEvaLaila

Etter å ha godt gjennom protokollen var det på tide med underholdning, middag og mye prat.

Vi lager mat i bygda
for vi vil ha det bra
jobb og lek og hjelpsomhet
ja , liv vær dag

"refreng frå sangen Liv i byda"

Og for en underholdning vi fikk, det var nydelig musikk og vakker magedans av de lokale i Siljan. Fikk et Lie innblikk om prosjektet Inn på Tunet av Karoline Tveitan. Og et av prosjektene til Siljan Bygdekvinnelag som var om redesign, de hadde et lite moteshow på hva de har laget. Dette var kjempegøy å få med seg.

Vakre damer som danser

Takk for en fantastisk dag på Siljanhjort og til Siljan Bygdekvinnelag for et flott vertskap.

Noen viktig dokumenter en kan lese:

Politisk plattform
Lokallagutsending