Hopp til hovedinnhold

Nedre Eiker Bygdekvinnelag

Sommertur 13.juni

Lørdag 13.juni samlet en gjeng bygdekvinner med familie og venner seg i Vestfossen Kunstlaboratorium, der vi fikk en interessant omvisning av den dyktige guiden og kunststudenten Ida Jacklin.

Hovedutstillingen nå heter "For bare trær" og tar deg med til skogen. Hallene i den gamle cellulosefabrikken er fylt til randen av verk! Inne i dette villniset finner du dyr, hamskiftende skapninger, mytiske skikkelser og spor etter ulike menneskelige aktiviteter. Vi anbefaler en tur hit og synes vi fikk litt for kort tid før vi spiste en god lunsj ute i cafeen.

Turen gikk så videre til Fossesholm, der regnværet gjorde at museumsbestyrer Ellen Pauline Steen fortalte litt av historien rundt Fossesholm og den nylig "gjenopparbeidede" formalhagen innendørs. Vi tok så på regnjakka og ruslet ut til flotte hageganger, påbegynt allè og vakre blomsterbed.Det er ingen tvil om at det er lagt ned en stor jobb i å avdekke den gamle hagen og gjenopprette den, det blir spennende å se resultatet fremover når anlegget blir enda litt større.

Vedlagt noen bilder fra dagen. Vi ønsker alle medlemmene våre en riktig god sommer og ser frem til å treffes igjen til høsten!