Lindesnes fyr i Vest-Agder

Velkommen til årsmøte i Norges Bygdekvinnelag 2016

Norges Bygdekvinnelag ønsker velkommen til årsmøte i Lyngdal 3 - 4 juni 2016. Vest- Agder Bygdekvinnelag har lagt godt til rette for trivelige dager med godt program og lokale kulturarrangementer.

Årsmøtet vil finne sted på Rosfjord Strandhotell i den lille byen Lyngdal vest i Vest-Agder. Hotellet ligger rett ved stranden og nærheten til sjøen skaper en unik atmosfære. Lyngdal ligger en til to timers kjøretur fra både Kristiansand og Stavanger.

På årsmøtet samles delegater fra hele landet, men årsmøtet er åpent for alle og er en hyggelig opplevelse selv uten stemmerett.

Allerede torsdag ettermiddag 2. juni inviterer Vest-Agder Bygdekvinnelag oss med på tur til havet og til Lindesnes fyr der vi får omvisning og orientering om fyret og stedet. Lindesnes fyr er Norges eldste fyr.

Fredag 3. juni starter årsmøtet og her blir det alt fra generaldebatt, rammebudsjett for de neste årene, behandling av vedtektsendringer og kåring av "Årets lokallag 2015".

Etter festmiddagen fredag kveld byr Vest-Agder Bygdekvinnelag på kulturkveld med Ballasbrygga Boyband. Lørdag ettermiddag inviterer de oss med på tur fra hav til hei. Turen går med buss gjennom det vakre landskapet og en egen guide forteller om kultur og historie. På veien får vi omvisning på Kvåsfossen laksetrapp og Hamran snekkerverksted. På Mydland gård spiser vi middag i historiske omgivelser og møter vertskapet Tone Lien og Arne Mydland som vant Bygdeutviklingsprisen i Vest-Agder i 2014. Turen koster kroner 500,- og betales ved påmelding til årsmøtet.

Saksdokumentene til Norges Bygdekvinnelags årsmøte i 2016 sendes ut senest 2 uker før årsmøtet.

Mer om årsmøtet og påmelding finner du vedlagt.

Har dere spørsmål knyttet til årsmøtet så ta kontakt med administrasjonen i Norges Bygdekvinnelag på e-post: post@bygdekvinnelaget.no eller telefon 22054815.